Tijekom ljeta čaša hladne vode utažuje žeđ i savršeno zadovoljava potrebu za tekućinom. No što se događa tijekom zime? Pijemo li dovoljno tekućine ili nerijetko zaboravljamo kako našem tijelu i tada treba tekućina kako bismo mogli normalno funkcionirati?

Voda ima brojne utjecaje na naše tijelo jer izgrađuje svaku našu stanicu, pomaže nam regulirati tjelesnu temperaturu, izlučiti toksine iz našeg tijela te je, stoga, važno pripaziti na količinu tekućine koju unosimo. Istraživanja potvrđuju kako tijekom zime možemo gubiti jednaku količinu tekućine kao i tijekom ljetnih mjeseci zbog visoke energetske potrošnje, puno slojeva odjeće koje nosimo na sebi ili primjerice radi povećanog izlučivanja tekućine urinom.

Kako ćete osigurati adekvatnu hidraciju tijekom zime?
• Unosite dovoljno tekućine, posebice kada se bavite tjelesnom aktivnošću ili radite vani u zimskim uvjetima.
• Ne zaboravite unositi tekućinu i kada niste žedni! Tijekom zime osjećaj žeđi je smanjen što može pridonijeti dehidraciji.
• Ne preskačite obroke! Razgradnja hrane pridonosi količini tekućine u tijelu, ali ujedno i pomaže pravovremenoj signalizaciji osjećaja žeđi, a time i adekvatnom razini tekućine u organizmu.
• Odaberite sezonske namirnice s većim udjelom vode. Paprika, špinat, celer, brokula, naranče samo su neke od namirnica koje će učinit vaš tanjur šarenijim, a tijelo hidriranije.
• Posvetite pozornost odabiru napitaka. Alkohol i kava imaju diuretsko djelovanje, odnosno potiču izlučivanje tekućine iz tijela, stoga se češće odlučite za crni ili zeleni čaj bogat antioksidansima, sok od cijeđenih naranči koji će utažiti žeđ, a neće pridonijeti gubitku tekućine iz tijela.
• Izbjegavajte oblačenje debelih slojeva odjeće jer mogu uzrokovati pretjerano znojenje, a time i gubitak tekućine i minerala iz tijela.
• Briga o koži važna je i tijekom zime jer izlaganje kože naizmjenično i kontinuirano oštrim, zimskim uvjetima vani, a zatim toplim, suhim uvjetima u zatvorenim prostorijama može pridonijeti isušivanju kože.

Koliko je dovoljno?
Potrebe za tekućinom su individualne, a preporuke pokazuju kako je potrebno unositi barem 8 čaša tekućine dnevno ili na 1000 kcal unijeti 1000 ml vode. U ovisnosti o spolu, okolini, tjelesnoj aktivnosti, bolesti ili različitim drugim stanjima, će se i potrebe za unosom tekućine mijenjati. Imajte na umu da unos tekućine ovisi samo o vama, a pozitivne promjene vašeg statusa hidracije mogu se postići izdvajanjem malo vremena, novaca i truda. Popijte čašu vode već kada se probudite. Kako ne biste imali prevelike razmake između unosa tekućine tijekom dana, nosite bočicu vode sa sobom koja će vam poslužiti kao podsjetnik na hidraciju, pijte dovoljno tekućine prije, tijekom i nakon tjelesne aktivnosti, itd. Jednostavno je, a po život važno, stoga posvetite vrijeme i pozornost hidraciji vašeg tijela!