Sva hrana koju konzumiramo ima određenu energetsku vrijednost. Stoga, valja imati na umu, da bismo gubili na tjelesnoj masi, moramo potrošiti više energije nego što unesemo hranom. Djeci nije potrebna restrikcija unosa energije, s obzirom da se nalaze u fazi rasta i razvoja za koju je energija iznimno važna. Prehrana tijekom cijelog života, a posebno u dječjoj dobi, treba biti raznolika i raznovrsna. Povrh toga, potrebno je uključiti sve skupine namirnica poput voća i povrća, žitarica, mesa, ribe i jaja te mlijeka i mliječnih proizvoda. Samoinicijativnom eliminacijom određenih namirnica iz prehrane, s ciljem smanjenja tjelesne mase, možemo uskratiti važne nutrijente te samim time ozbiljno narušiti zdravlje djeteta. Prekomjerna tjelesna masa predstavlja rizik za zdravlje organizma, ali dječje zdravlje isto tako može biti narušeno preskakanjem obroka ili eliminacijom određenih namirnica.

Dijete koje je morbidno pretilo te za koje liječnik obiteljske medicine zaključi da je potrebno smanjiti tjelesnu masu, može se podvrgnuti dijeti, ali nikako samoinicijativno, već po preporuci stručnjaka odnosno nutricionista. Naime, nutricionist će objasniti na koji način smanjiti energetski unos te dijetu provesti u djelo bez dovođenja djeteta u rizik od nutritivnog deficita.

U slučaju da, kao roditelj, uočavate da vaše dijete ima problem s viškom kilograma i želite mu pomoći, donosimo vam nekoliko savjeta:

  • ograničite unos praznih kalorija poput grickalica i slatkiša te ih zamijenite zdravijim grickalicama, primjerice voćnom salatom s orašastim plodovima ili čipsom od kelja
  • djeca su često izbirljiva, stoga, im je potrebno hranu servirati na zanimljiv način kako bi ih približili novim okusima
  • neka prehrana bude raznovrsna što uključuje voće i povrće, žitarice, meso, ribu ili jaja te mlijeko i mliječne proizvode
  • slatke napitke zamijenite s vodom koja nema energetsku vrijednost te ne zaboravite da je za djecu školske dobi preporučena količina vode 5 do 7 čaša dnevno
  • tjelesna aktivnost je od iznimne važnosti u procesu mršavljenja, stoga, potaknite svoje dijete na tjelesnu aktivnost u kojoj će uživati.

Oblikovanjem pravilnih i zdravijih životnih navika potpomognuti ćete proces gubitka kilograma, ali i pridonijeti dobrom zdravlju vašeg djeteta u budućnosti. Restriktivne i eliminacijske dijete nikako nisu pravi odabir jer brza rješenja, nažalost, ne postoje niti su preporučljiva.

Stručnim tim PETICA-igrom do zdravlja