Proces nabave i pripreme hrane unutar obitelji nosi određenu odgovornost jer time direktno utječemo i na formiranje prehrambenih navika najmlađih članova obitelji. Osim dobro isplaniranog jelovnika i nabave namirnica, za pripremu „zdravijih“ obroka potrebno je poslužiti se određenim kulinarskim trikovima.

Donosimo vam nekoliko korisnih savjeta koji će vam pripomoći u pripremi zdravijih obroka za vašu obitelj.

  • Namirnice nije poželjno izlagati visokim temperaturama tijekom duljeg razdoblja jer tada dolazi do neželjenog gubitka nutrijenata, posebno vitamina. Optimalno vrijeme za pripremu povrća je 3 do 5 minuta. Voda u kojoj se kuhalo meso, riba ili povrće može poslužiti kao temeljac za pripremu rižota i umaka.
  • Zaigrajte se sa žitaricama i u vaš jelovnik uvrstite žitarice poput heljde, prosa, kvinoje i amarantha.
  • Oplemenite variva, žitne kaše ili salate orašastim plodovima.
  • Iskoristite bogatstvo začina i začinskog bilja za pripremu različitih marinada. Na taj način ćete dodatno oplemeniti vaše jelo, a manje soliti hranu.
  • Umjesto običnog jogurta koristite probiotički jogurt koji sadrži dobre žive bakterije važne za zdravlje probavnog sustava.
  • Želite li pripremiti „zdravije“ palačinke bijelo brašno zamijenite integralnim brašnom od cijelog zrna.
  • Ako niste u mogućnosti pripremati velike količine pekmeza za zimnicu, možete ga u vrlo kratkom vremenu pripremiti i izvan sezone. Mješavinu smrznutog voća i šećera ukuhajte na laganoj vatri kroz 15 minuta, pripravljenu smjesu spremite u teglicu te čuvajte u hladnjaku. Po želji ga možete oplemeniti cimetom i vanilijom.

Stručni tim PETICA-igrom do zdravlja