Tjelesna aktivnost smatra se svako pokretanje koštanog mišićnog sustava koji uključuje potrošnju energije. S druge strane vježbanje je strukturirani, ponavljajući oblik tjelesne aktivnosti čija je svrha održavanje jedne ili više komponenti tjelesne kondicije. Navedene definicije ukazuju na to da je treniranje određenog sporta samo jedan od oblika tjelesne aktivnosti. Pješačenje, trčanje, dječja igra, vrtlarenje, bicikliranje i slično, također, ubrajamo u tjelesnu aktivnost, koju bi u svrhu unapređenja zdravlja trebali svakodnevno upražnjavati. Preporuka za odrasle osobe je 30 minuta tjelesne aktivnosti dnevno, dok su dječje potrebe nešto veće odnosno 60 minuta dnevno.

Iako je u današnje vrijeme redoviti odlazak na organizirane oblike vježbanja, financijski mnogima nedostižan, uz malo mašte i dobre volje moguće je biti redovito tjelesno aktivan.

Donosimo vam nekoliko savjeta kako biti tjelesno aktivan bez obzira na financijske mogućnosti.

  • Organizirajte igru potraga za blagom u dvorištu ili obližnjem parku.
  • Pustite dijete da se zabavi sa svojim prijateljima kroz dječju igru u parku ili dvorištu.
  • U slučaju da imate kućnog ljubimca, odvedite ga u šetnju. Zajednička igra sa psom je, također, oblik tjelesne aktivnosti.
  • Neka vaša obitelj bude malo planinarsko društvo. Organizirajte jednom mjesečno šetnju po obližnjim brežuljcima i planinama.
  • Ako vaše dijete posjeduje bicikl, neka ga vozi na zajedničkom putu do trgovine, po obližnjem parku ili šumi.
  • Igrajte zajedno badminton, nogomet, odbojku ili se jednostavno zabavite s frizbijem.
  • Cijene obiteljskih ulaznica za gradske bazene nisu visoke. Povremeno organizirajte odlazak na bazene te se zabavite s vašim mališanom uz vodene sportove.
  • U slučaju lošeg vremena, možete biti tjelesno aktivni u vlastitom domu. Primjerice, možete zaigrati igru pantomime. Nakon svakog kruga napravite nekoliko vježbi, primjerice pet sklekova, čučnjeva, skokova ili slično.
  • Organizirajte druženje sa zajedničkim prijateljima, vratite se u djetinjstvo i zaigrajte igru graničara.
  • Organizirajte piknik u prirodi u sklopu kojeg će biti tradicionalne igre poput skakanja u vreći, povlačenja užeta, nošenje loptice u žlici, poligon s preprekama i slično.

Stručni tim PETICA-igrom do zdravlja