Nordijsko hodanje

nordijsko-hodanje

Nordijsko hodanje oblik je aerobnog vježbanja u kojem su uključene sve veće grupacije mišića, a provodi se uz pomoć posebno dizajniranih štapova. Ovaj oblik vježbanja prvobitno je osmišljen radi treninga nordijskih skijaša u ljetnim mjesecima, a danas je vrlo popularan i među rekreativnim vježbačima. Nordijsko hodanje prvi put predstavljeno je u Finskoj krajem prošlog stoljeća i od tada se proučava utjecaj ove aktivnosti na organizam i zdravlje.

Istraživanja su pokazala da je prilikom nordijskog hodanja angažirano gotovo 90 posto mišića (noge, trbuh, prsa, leđa, ruke i rameni pojas), uz značajan angažman srčano-žilnog i dišnog sustava. U usporedbi s hodanjem bez štapova, potrošnja energije povećava se između 30 i 45 posto, pa se tako za 60 minuta hodanja sa štapovima može potrošiti više od 400 kcal. Osim toga zbog korištenja štapova smanjeno je opterećenje na koljena, kukove i lumbalni dio kralježnice, pa se ova aktivnost preporučuje i osobama koje imaju teškoće s lokomotornim sustavom (npr. bol u vratu ili leđima).

Nordijsko hodanje namijenjeno je svim uzrastima, pa se tako tom aktivnošću mogu baviti djeca, odrasli i starije osobe. Naravno, brzinu hodanja, odnosno intenzitet vježbanja uvijek je potrebno prilagoditi individualnim sposobnostima i tjelesnoj spremi. Nadalje, za provođenje ovog oblika vježbanja nije potreban nikakav poseban teren. Zbog svoje specifičnosti štapovi se jednako učinkovito mogu koristiti na asfaltiranim ili zemljanim terenima, pa je tako sa štapovima moguće hodati po pješačkoj stazi, nasipu ili u šumi.

Sa štapovima se može hodati i bez posebne tehnike, međutim poznavanje pravilne tehnike korištenja štapova ovom obliku vježbanja daje sasvim novu dimenziju. Pravilnim odguravanjem od štapova ne samo da se krećemo brže bez osjećaja povećanog napora, nego i aktiviramo veći broj mišićnih skupina, pa zbog toga preporučujemo da potražite instruktora koji vas u relativno kratkom vremenu može naučiti pravilno koristiti štapove. S obzirom na sve veću popularnost nordijskog hodanja, sve je više organiziranih skupina koje vježbaju u pratnji licenciranih instruktora, pa ako volite vježbati u skupini na otvorenom, predlažemo da takvu skupinu potražite u svom gradu.

Čini vam se zanimljivim?! Pokušajte već danas! Uvjereni smo da će vam se svidjeti.

Potrebna oprema

  • Cipele ili tenisice – za početak je dobra bilo kakva udobna obuća, no ako se namjeravate ozbiljnije baviti ovom aktivnošću, poželjno je imati potplate sa zračnim jastukom ili pjenom, što hodanje čini ugodnijim i smanjuje opterećenje na zglobove nogu.
  • Štapovi – posebni štapovi mogu se nabaviti u sportskim dućanima ili većim prodajnim centrima. Mogu se nabaviti već za 150 kuna, a za nešto kvalitetnije štapove potrebno je izdvojiti između 250 i 300 kuna. Prilikom nabavke štapova važno je odrediti pravilnu visinu, za što se koristi sljedeća formula: visina štapova = visina osobe x 0,68. Podlaktica i nadlaktica trebaju biti pod kutem od 90 stupnjeva dok je vrh štapa na podu, a štap se drži za dršku.