Početak nove godine često je obilježen novim životnim odlukama i promjenama povezanim uz prehranu i tjelesnu aktivnost. Svaka promjena je teška te zahtjeva iznimno veliki trud, napor i rad kako bi zaista poprimila oblik životne navike.

Jedan od razloga za odustajanje od naših novih odluka jest previsoko postavljena ljestvica. Naime, promjena treba biti postepena te sazdana od malih međukoraka koji će u konačnici dovesti do cilja. Također, vrlo je teško ako nemamo podršku okoline u kojoj živimo i radimo. Osoba će češće odustati od promjena ako se radi o njegovom vlastitom životu nego ako se promjena veže i za drugu osobu, obitelj ili prijatelje.

Predlažemo vam da ove godine odluke donesete u krugu vaše obitelji. Vjerujemo da ćete na taj način imati značajno veću motivaciju. Također, svojim promjenama direktno oblikujete i navike vašeg djeteta. Donosimo vam listu prijedloga promjena koje možete napraviti u segmentu tjelesne aktivnosti, prehrane i sna kako biste postigli krajnji cilj – zdravlje sutra za vas, a i vašu cijelu obitelj.

  • U zdravom tijelu zdrav duh!

1. Započnite radni dan zajedničkim obiteljskim razgibavanjem u trajanju od 20 minuta. Predložite i djetetu da ponekad vodi razgibavanje. Također, svakodnevno jutarnje razgibavanje možete predstaviti kao pripremu za zajedničko obiteljsko natjecanje. Primjerice, svakih šest mjeseci organizirajte natjecanje u izdržaju, sklekovima ili trbušnjacima kako biste provjerili je li svakodnevno vježbanje bilo uspješno.

2. Jedan vikend u mjesecu rezervirajte za planinarenje. Svježi zrak i priroda djelovat će pozitivno na tjelesno i psihičko zdravlje. Također, planinarenje otvara mogućnosti za avanture koje ćete iskusiti s vašim mališanom.

3. Neka svaki član obitelji predloži jedan sport ili aktivnost koju želi pobliže upoznati. Primjerice badminton, stolni tenis, plivanje, squash itd. Napišite imena sportova na papiriće, a zatim svaki tjedan održite izvlačenje. Sport koji ste izvukli trebate taj tjedan pobliže upoznati.

4. Posjetite sportsko natjecanje ili utakmicu u krugu obitelji. Osim što je važno biti redovito tjelesno aktivan, jednako je bitno probuditi sportski duh u djetetu te ga upoznati s kulturom navijanja. Upravo to možete pokazati odlaskom na sportske terene u ulozi navijača.

5. Nemate vremena za tjelesnu aktivnost? Predlažemo vam da svoje treninge isplanirate za vrijeme dok je i vaše dijete na sportskoj aktivnosti. Bilo da je riječ o hodanju, trčanju ili nekom drugom obliku rekreacije. Osim što ćete učiniti dobro za svoje zdravlje, pokazat ćete vašem djetetu vlastitim primjerom da je sport neizostavna komponenta zdravog načina življenja.

  • Pravilna prehrana ne treba biti komplicirana

1. Uključite djecu u proces nabave namirnica, kreiranja tjednog jelovnika i kuhanja. Pričajte im priče o namirnicama i time pokažite kako je zanimljiv svijet hrane.

2. Napišite listu stranih kuhinja čije okuse želite bolje upoznati. Potražite recepte na internetu i bacite se u avanturu pripreme egzotičnih jela. Ne zaboravite u taj proces uključiti sve članove obitelji. Time ćete naučiti ponešto zanimljivo o drugim kulturama, a vaše nepce upoznati s novim okusima i začinima.

3. Uživajte u voću i povrću! Voće i povrće zaista pruža veliku lepezu okusa te načina priprema. Bilo da je riječ o raznim slanim i slatkima jelima ili svježe cijeđenim sokovima i smoothijima. Također, možete ga zajedno s djecom posložiti na tanjur u različitim formama i oblicima. Vjerujemo da će im biti zanimljivo i potaknuti ih na konzumaciju. Sve je stvar mašte i kreativnosti. Bez obzira na koji se oblik odlučili ne zaboravite na vašu dnevnu PETICU, tri serviranja povrća i dva serviranja voća.

4. Zajutrak je najvažniji obrok u danu. Njegovom konzumacijom prekidamo noćno gladovanje i tijelu osiguravamo sve potrebne hranjive tvari za početak radnog dana. Donesite odluku kako ćete vaš prvi jutarnji obrok konzumirati u miru vašeg doma. Zaboravite na jutarnje posjete pekarnicama i dućanima. Svedemo li zajutrak na pecivo koje ćemo pojesti s nogu, kroz duže vremensko razdoblje, uskratit ćemo našem tijelu važne nutrijente.

5. Pripadate li skupini obitelji koja često objeduje izvan kuće i posjećuje lance brze hrane, predlažemo vam da u ovoj godini promijenite tu lošu naviku. Smanjite ih na minimum, za početak na jednom mjesečno. S vremenom dodatno prorijedite!

  • Neizostavna komponenta dobrog zdravlja – san

Dovoljna količina sna je često zaboravljena zdrava navika, jer je većinom pažnja usmjerena na pravilnu prehranu i tjelesnu aktivnost. Dovoljno sna ključ je zdravlja! Djeci je potrebno od 9 do 11 sati sna tijekom noći, ali ne zaboravite i na vaših 7 do 9 sati sna, koliko iznosi preporuka za odrasle osobe.

Zapamtite, vodite računa o dugoročnom očuvanju vašeg zdravlja. Nije toliko važan svaki gram na vagi već kako se osjećate u vašem tijelu. Promjene navika će vam donijeti puno energije, vedar duh i zdravlje. Mali koraci začinjeni ustrajnošću vode do velikih uspjeha!

Stručni tim PETICA-igrom do zdravlja