Termin svjesno jedenje (eng. mindful eating) počeo se intenzivnije koristiti od 2013. godine, a mnogi stručnjaci koriste upravo ovaj alat za stvaranje zdravijih prehrambenih obrazaca koji dugoročno mogu prevenirati razvoj različitih kroničnih bolesti.

Danas najčešće konzumiramo hranu “u hodu”. Pritom obično razmišljamo na koji način možemo izgubiti kilograme, jesmo li zadovoljili pravila naše dijete ili hoće li nam hrana koju jedemo pomoći da povećamo mišićnu masu. Ona temeljna pitanja radi kojih unosimo hranu su zanemarena kao i naša svjesnost o tome što smo unijeli u tijelo, jesmo li gladni, jesmo li siti te uživamo li uopće u tome što konzumiramo. Cilj svjesnog jedenja je da razmišljamo o tome što jedemo, kada jedemo i zašto jedemo upravo tu hranu.

Kako biste i vi osvijestili što konzumirate te tako stvorili pravilne prehrambene navike, ali i zdraviji odnos prema hrani vježbajte na sljedeći način:

  • Usporite prije nego krenete konzumirate hranu
  • Polagano žvačite
  • Nemojte konzumirati hranu uz televizor, kompjutor ili telefonske naprave
  • Jedite u miru i tišini
  • Razmišljajte o okusima koje vam pruža hrana te o teksturi hrane
  • Razmišljajte jeste li i dalje gladni ili siti te prestanite konzumirati hranu kada ste siti.

Za početak odaberite po jedan obrok tijekom dana kada ćete razmišljati o spomenutom te kontinuirano vježbajte kako bi vam svjesno jedenje postao uobičajeni obrazac konzumacije hrane i nešto sasvim prirodno. Kada dosegnete tu razinu svjesnosti tada možete ovu vježbu primjenjivati i na ostale obroke tijekom dana.

Istraživanja pokazuju da razmišljanjem o tome što jedemo smanjujemo rizik od prejedanja jer postajemo svjesniji negativnih osjećaja koji nas mogu potaknuti na pretjerani unos hrane, time nam se povećava samokontrola, smanjuje stres, a onda i pozitivnije razmišljamo. Nadalje, studije povezuju svjesno jedenje s gubitkom kilograma i ujedno s prevencijom nakupljanja viška kilograma. Pojašnjenje leži u činjenici da zbog toga što smo posvećeni onome što jedemo stvaramo zdravije prehrambene obrasce i ponašanje.

Izdvojite vrijeme za sebe, vašu obitelj i hranu koju pripremate, ali i konzumirate. Dobro ćete se osjećati u vlastitom tijelu, kao i vaša obitelj, a time ćete biti bliži stvaranju zdravijih životnih navika koji su ključni za dobro zdravlje.

Stručni tim PETICA-igrom do zdravlja