Djeca rođena između kasnih 70-tih i 2000-ih godina nazivaju se milenijalci, a karakterizira ih socijalna tolerantnost, ekološka osviještenost, praćenje trendova zdrave prehrane, miroljubivost i tehnološka briljantnost. Iako milenijalci prate trendove zdrave prehrane, Institut za istraživanje karcinoma u Velikoj Britaniji  na temelju provedenog istraživanja, predviđa da će milenijalci biti najdeblja generacija Britanaca u povijesti. Do 2028. godine će više od 7 na 10 milenijalaca imati prekomjernu tjelesnu masu ili biti pretilo u dobi od 35 do 44 godine.

Svjetska zdravstvena organizacija pretilost definira pomoću indeksa tjelesne mase koji predstavlja omjer tjelesne mase u kilogramima i tjelesne visine u metrima kvadratnim. Prema ovoj klasifikaciji, osobe čiji je indeks tjelesne mase veći od 25 kg/m2 imaju prekomjernu tjelesnu masu, a osobe čiji je indeks tjelesne mase veći od 30 kg/m2 su pretile. Glavni uzroci pretilosti su nedostatak tjelesne aktivnosti i nezdrave prehrambene navike. Također, pretilost može biti rezultat genetskih, psiholoških i socijalnih čimbenika, obesogenog okoliša te nekih bolesti.

Zašto je važno pravovremeno djelovati kako bismo prevenirali pretilosti?

Istraživanja pokazuju da se prevalencija pretilosti u djece i odraslih značajno povećala od  1975. godine te i dalje kontinuirano raste. Institut za istraživanje karcinoma ističe kako milenijalci zbog pretilosti imaju povećani rizik za više vrsta karcinoma, uključujući rak dojke, crijeva i bubrega. Osim toga, pretile osobe imaju i povećani rizik za razvoj dijabetesa tipa 2, srčano-žilnih bolesti, povišeni kolesterol, žučne kamence te oštećenja koštano-zglobnog sustava.  Ovakva slika budućnosti je zabrinjavajuća stoga je nužno prevenirati razvoj prekomjerne tjelesne mase i/ili pretilosti.

Zapamtite, redovita tjelesna aktivnost i pravilne prehrambene navike su čimbenici na koje možete utjecati!

PETICA savjeti:

  • Važno je baviti se redovitom tjelesnom aktivnošću i zato iskoristite sunčano vrijeme za odlazak na posao biciklom.
  • Umjesto dizala koristite stepenice, svaki korak se broji.
  • Izdvojite barem pola sata dnevno za igru s djecom na otvorenom.
  • Umjesto sjedenja na kavi s prijateljima predložite aktivni izlet u prirodu.
  • Pripremite ukusan i hranjiv obrok koji ćete ponijeti sa sobom na posao.
  • Grickalice zamijenite voćnim i povrtnim štapićima.

Stručni tim PETICA – igrom do zdravlja