Pretilost je bolest koja zahvaća brojnu populaciju diljem svijeta što dovodi do zaključka da je svijest o važnosti pravilne prehrane i tjelesne aktivnosti za zdravlje nedovoljno razvijena. Nedvojbeno je kako su pravilna prehrana i adekvatna tjelesna aktivnosti stupovi zdravlja, stoga se putem brojnih kampanja diljem svijeta nastoji educirati populaciju te time prevenirati stopu pretilosti. Međutim, često se nameće pitanje u kojem životnom razdoblju je potrebno započeti s edukacijom, odnosno je li prerano krenuti još od vrtićke dobi.

Psiholozi s prestižnog Sveučilišta Standford utvrdili su kako edukacijom izbirljive djece o pravilnoj prehrani i važnosti za njihovo zdravlje može dovesti do većeg unosa povrća. Istraživanje je objavljeno u časopisu Psychological Science, a pokazalo je kako su djeca sposobna shvatiti osnovne principe pravilne prehrane, ako je pristup dovoljno prilagođen i pristupačan za njihovu dob. Često se edukacije o prehrani izbjegavaju provoditi još u vrtićkoj dobi s obzirom da je općeprihvaćeno mišljenje kako je djeci to zahtjevna tema. Međutim, djeca su po prirodi znatiželjna te samim time žele shvatiti na koji način stvari funkcioniraju.

Psiholozi su kreirali pet pripovijetki čije su se ključne poruke vezale uz pravilnu prehranu – kako djeluje ljudski probavni sustav, zašto je važno jesti šarenu i raznoliko voće i povrće te koja je uloga pojedinih skupina namirnica i hranjivih tvari. Odgajatelji su svakodnevno čitali knjige za vrijeme ručka u dvije predškolske grupe kroz razdoblje od tri mjeseca. Rezultati su pokazali kako su djeca koja su slušala priče o prehrani udvostručili unos povrća za vrijeme obroka u vrtiću. Unos povrća u djece koja nisu slušala priče se nije promijenio. Također, djeca koja su imala prilike slušati priče pokazala su i određena znanja o probavi hrane i ulozi hranjivih tvari u tijelu.

Ova vrlo jednostavna intervencija pokazatelj je kako djeca nove informacije zaista upijaju poput spužve. Ne postoji jednostavna formula pomoću koje se djetetu mogu usaditi pravilne životne navike, ali svakako treba iskoristiti dječju maštu, kreativnost i znatiželju kako bi kroz edukaciju još od najranije dobi pridonijeli formiranju zdravijih životnih navika.

Stručni tim PETICA-igrom do zdravlja