Orašasti plodovi pružaju pravo nutritivno bogatstvo stoga ne čudi da su jedan od sastavnih elemenata mediteranske prehrane, koju ujedno smatramo najkvalitetnijim prehrambenim modelom. Brazilski i indijskih oraščići, lješnjaci, orasi, bademi, kesteni i pistacija su orašasti plodovi koji gode našem nepcu, ali ujedno čuvaju zdravlje.

Analizom aktualnih studija utvrđeno je kako 20 g orašastih plodova, količina koja stane u šaku ruke, može smanjiti rizik od bolesti srca i krvožilja za 30%, od karcinoma za 15% te rizik od preuranjene smrti za 22%. Iako su još potrebna daljnja istraživanja, znanstvenici navode kako orašasti plodovi mogu smanjiti rizik od bolesti respiratornog sustava te dijabetesa.

Stručnjaci s Imperial College London analizirali su 29 objavljenih studija pomoću kojih je ukupno obuhvaćeno 819 000 sudionika. Od ukupnog broja ispitanika bilo je 12 000 oboljelih od srca i krvožilja, 9000 slučajeva moždanog udara, 18 000 oboljelih od karcinoma te više od 85 000 slučajeva smrti.

Iako se analizirana populacija razlikovala prema nekim karakteristikama, primjerice spolu, području u kojem žive, različitim rizičnim čimbenicima, istraživači su utvrdili kako je u većini populacije zajednička činjenica da orašasti plodovi smanjuju rizik od analiziranih bolesti.

Koautor studije Dagfinn Aune ističe kako orašasti plodovi imaju značajan utjecaj na smanjenje rizika od kroničnih nezaraznih bolesti s obzirom na količinu koju je potrebno unijeti. Analizom su obuhvaćeni svi orašasti plodovi koji rastu na stablu poput lješnjaka i oraha, te kikiriki koji pripada skupini leguminoza. Orašasti plodovi i kikiriki su bogati vlaknima, magnezijem te polinezasićenim masnim kiselinama. One su zaslužne za smanjenje rizika od srca i krvožilja. Neki orašasti plodovi, primjerice orasi, sadrže antioksidanse koji čuvaju stanice od štetnog djelovanja slobodnih radikala te na taj način smanjuju rizik od karcinoma. Iako su bogati mastima, sadrže vlakna te vrijedne proteine koji sudjeluju u izgradnji organizma. Zanimljiva je i činjenica da konzumacijom više od preporučenih 20 g orašastih plodova dnevno neće doći do dodatnog poboljšanja zdravlja.

Malim promjenama u vašim prehrambenim navikama možete značajno pridonijeti očuvanju zdravlja. Neka konzumacija orašastih plodova bude vaša svakodnevna navika. Možete ih uvrstiti u svoj zajutrak, grickati za međuobrok ili za vrijeme gledanja filma.

Stručni tim PETICA-igrom do zdravlja

Literaturni izvor: https://www.sciencedaily.com/releases/2016/12/161205090555.htm