Bavite li se redovitom tjelesnom aktivnošću? Ako je vaš odgovor ne, idealno vrijeme za započeti je već danas! Naš prijedlog je da tjelesnu aktivnost potičete i kod vaših mališana obzirom na činjenicu da je to najvažnije razdoblje u životu za stvaranje zdravih navika. Naime, rezultati novog istraživanja upozoravaju da se redovitom tjelesnom aktivnošću bavi tek svako trideseto dijete. Nedovoljna tjelesna aktivnost u djece predstavlja globalni javnozdravstveni problem jer je jedan od ključnih čimbenika rizika za pojavu brojnih kroničnih bolesti. Upravo zato potrebno je djeci predočiti važnost tjelesne aktivnosti i uključiti ih u istu.

U istraživanju koje su proveli znanstvenici s Exeter College – University of Plymouth sudjelovalo je 807 djece u dobi od devet i deset godina, a podaci su se prikupljali tjedan dana pomoću GENEActiv akcelerometra. Rezultati su prikazani pomoću dviju metoda. Prva metoda obuhvaćala je djecu koja su prosječno tijekom tjedna ostvarili 60 ili više minuta tjelesne aktivnosti na dan, a druga je obuhvaćala djecu koja su ostvarila 60 ili više minuta tjelesne aktivnosti svaki dan. Rezultati dobiveni prvom metodom pokazali su da je 30,6% djece u prosjeku aktivno 60 ili više minuta na dan, međutim rezultati dobiveni drugom metodom ističu da je samo 3,2% djece svaki dan aktivno 60 ili više minuta. Također, dječaci su bili aktivniji od djevojčica.

Istraživanje je potvrdilo da većina djece ne prakticira dovoljno tjelesne aktivnosti i da su nužne promjene kako bi osigurali zdravlje djece, a u budućnosti i odraslih osoba.

Ne zaboravite na preporuke za tjelesnu aktivnost Svjetske zdravstvene organizacije!

  • Djeci i adolescentima u dobi od pet do 17 godina preporuča se barem 60 minuta umjerene do visoko intenzivne tjelesne aktivnosti dnevno. Preporuka je najmanje tri puta tjedno uključiti vježbe za jačanje mišićno-koštanog sustava.
  • Odraslim osobama preporuča se najmanje 150 minuta tjedno umjerene tjelesne aktivnosti ili 75 minuta visoko intenzivne tjelesne aktivnosti. Preporuka je najmanje dva puta tjedno uključiti vježbe snage. Za dodatne zdravstvene koristi treba povećati tjelesnu aktivnost na 300 minuta umjerene tjelesne aktivnosti tjedno ili 150 minuta visoko intenzivne tjelesne aktivnosti.
  • Tjelesna aktivnost koja je veća od navedene osigurat će dodatne zdravstvene koristi.

Potaknite djecu već danas na rekreaciju, igru na otvorenom ili neku sportsku aktivnost kako biste osigurali njihovo bolje sutra.

Stručni tim PETICA – Igrom do zdravlja