Novosti

1012. 2018.

Trebamo li izbjegavati šećere prirodno prisutne u hrani?

10. prosinca 2018.|

Ugljikohidrati odnosno šećeri su često na lošem glasu te slove kao jedan od vodećih uzročnika pretilosti i kroničnih nezaraznih bolesti. Međutim, situaciju je potrebno sagledati s više strana. Činjenica je da su šećeri danas sve više zastupljeni u ljudskoj prehrani što je u skladu sa zapadnjačkim načinom življenja. U značajnim količinama dodatne šećere možemo pronaći u gaziranim i negaziranim napitcima, slatkišima pa čak i procesiranim namirnica za koje na prvu ne bismo zaključili da sadrže dodane šećere. Međutim, u svježim namirnicama također postoje šećeri, ali oni prirodno prisutni, koje često znamo svrstavati u istu kategoriju s procesiranim namirnicama. Ugljikohidrati su

211. 2018.

Kako je konzumacija ribe povezana sa snom i većim kvocijentom inteligencije?

2. studenoga 2018.|

Iako je Republika Hrvatska zemlja koja jednim djelom pripada Mediteranu, ne možemo se pohvaliti s redovitom i dostatnom konzumacijom ribe. Prosječni Hrvat godišnje pojede tek 8 kg ribe, dok primjerice Francuzi u prosjeku pojedu 33 kg, a stanovnici Islanda čak 90 kg ribe godišnje. Možda vas rezultati istraživanja u nastavku potaknu da u vašu svakodnevnu prehranu više uključite ribu. Istraživanje provedeno na University of Pennsylvania obuhvatilo je ukupno 541 dijete u dobi od 9 do 11 godina, od čega je 54% dječaka i 46% djevojčica. Ispitanici su popunjavali upitnik o učestalosti konzumacije ribe unutar mjesec dana. S obzirom da je

2310. 2018.

Pravilna prehrana povezana je s dobrim raspoloženjem

23. listopada 2018.|

Djeca s lošijim prehrambenim navikama znaju često biti razdražljiva te mogu pokazivati znakove agresivnosti. U istraživanju, nedavno objavljenom u časopisu BMC Public Health, analizirana je tema kako prehrana utječe na ponašanje. Istraživanjem je analizirana povezanost pravilne prehrane s boljim samopoštovanjem, samopouzdanjem te učestalosti emocionalnih problema. Također, praćeno je odražava li se način prehrane na odnos s vršnjacima kao što su nemogućnost sklapanja prijateljstva, te razini nasilja i zlostavljanja kojoj su ta djeca podvrgnuta. Ovim istraživanjem obuhvaćeno je ukupno 7 675 djece, u dobi od dvije do devet godina, iz osam europskih zemalja – Belgija, Cipar, Estonija, Njemačka, Mađarska, Italija, Španjolska

1610. 2018.

POKAŽI MI SVOJ TANJUR!

16. listopada 2018.|

PETICA-igrom do zdravlja javnozdravstveni je program koji kroz edukaciju o važnosti pravilne prehrane i tjelesne aktivnosti za zdravlje nastoji prevenirati razvoj pretilosti u djece školske dobi. Povodom Svjetskog dana hrane, koji se održava 16. listopada 2018. godine, posvećujemo kampanju „Pokaži mi svoj tanjur!“ zajedničkom cilju - osiguravanje dostatne hrane za sve diljem svijeta. Food and Agriculture Organization (FAO) Ujedinjenih naroda pod nazivom #ZeroHunger nastoji povećati svijest o važnosti promišljanja o proizvodnji dostatne hrane za sve, načinu pripreme i konzumaciji hrane te smanjivanjem otpada hrane kako bismo do 2030. godine živjeli u svijetu bez gladi. PETICA-igrom do zdravlja pridonijet će akciji

1709. 2018.

Kako su povezani kolin, trudnoća i motorička sposobnost djeteta?

17. rujna 2018.|

Kolin je spoj prirodno prisutan u hrani koji ima mnogobrojne funkcije u metaboličkim procesima u organizmu. U hrani ga većinom pronalazimo u namirnicama životinjskog porijekla poput žumanjka jajeta, crvenog mesa, peradi i ribe. Međutim, prisutan je i u ponekim biljnim izvorima poput grahorica, orašastih plodova i kupusnjača (npr. brokula, kelj, kupus, prokulica, koraba). Postoje indikacije kako povećana konzumacija kolina tijekom trudnoće može pozitivno djelovati na kognitivne i motoričke sposobnosti djeteta. Upravo je istraživanje objavljeno u časopisu FASEB, analiziralo utjecaj unosa kolina na kognitivni status djece čije su majke tijekom posljednjeg tromjesečja putem hrane unosile dvostruko više kolina od dnevnih preporuka.

507. 2018.

Donosimo top osam namirnica prema rezultatima brojnih istraživanja

5. srpnja 2018.|

Poznato je kako pravilna prehrana podrazumijeva konzumaciju raznovrsne hrane u umjerenim količinama. Samim time je nezahvalno dijeliti namirnice na zdrave odnosno one nezdrave. Ipak, prema rezultatima brojnih istraživanja provedenih diljem Europe i Sjedinjenih Američkih Država izdvojili smo top osam namirnica koje će svakako pridonijeti vašem zdravlju. 1. Bademi Brojne su blagodati badema na zdravlje organizma. Pridonose zdravlju srca, pamćenju, boljoj funkciji probavnog sustava pa čak i smanjenju bora. Od hranjivih tvari zastupljenih u bademima ističu se magnezij, selen, cink, željezo i vitamin E. Također, bogatiji su vlaknima u odnosu na druge orašaste plodove. Savjet: Bademi su izvrstan međuobrok. Uvijek možete

2006. 2018.

Postoji li poveznica između astme i pretilosti?

20. lipnja 2018.|

Astma je kronična opstruktivna bolest dišnih putova koja uzrokuje probleme pri disanju. Najčešće se simptomi bolesti izmjenjuju u epizodama, odnosno faza akutnog pogoršanja s fazom izostanka simptoma. Dvije su vrste lijekova za ublažavanje simptoma, a to su lijekovi za dugoročnu prevenciju te skupina lijekova za brzo ublažavanje simptoma. Prevalencija pretilosti i astme među djecom, ali i odraslim osobama, u značajnom je porastu posljednjih nekoliko desetljeća. Postoje brojni dokazi o zajedničkoj pojavi pretilosti i astme, što upućuje na zaključak da bi dva navedena stanja mogla biti usko povezana. Nekoliko je mehanizama koji povezuju pretilosti i astmu, uključujući pretilost uzrokovanu ograničenjem u

1506. 2018.

Grickaj zdravo gdje god krenuo!

15. lipnja 2018.|

Koliko ste se puta zatekli u situaciji da jednostavno imate snažnu potrebu za grickanjem hrane? Često u takvim situacijama posežete za grickalicama koje možete kupiti u obližnjem dućanu ili kiosku. Međutim, na taj način unosite nutritivno siromašne, a energetski iznimno bogate namirnice. Kako biste izbjegli takve situacije možete se poslužiti proizvodima iz vlastite radinosti. Donosimo vam nekoliko prijedloga za zdravije oblike grickalica. Pripremite ih u vlastitoj kuhinji, rasporedite u manje posudice ili vrećice i grickajte zdravo na poslu, u školi, parku ili pak prometnoj gužvi. Također, možete ih uvijek pripremiti za druženje ili gledanje filma u krugu obitelji i prijatelja.

3004. 2018.

Biljne zamjene za mlijeko iz kućne radinosti

30. travnja 2018.|

Mlijeko i mliječni proizvodi poput jogurta, sirutke i sira odličan su izvor proteina i kalcija pa čine čestu komponentu u ljudskoj prehrani. Kroz posljednjih desetak godina na tržištu su se pojavile brojne verzije biljnih zamjena za mlijeko životinjskog porijekla. Biljne zamjene za mlijeko korisne su za osobe koje zbog zdravstvenih razloga ne smiju konzumirati primjerice kravlje mlijeko ili za osobe koje izbjegavaju kravlje mlijeko zbog osobnih preferencija i prehrambenih ograničenja. Od biljnih zamjena za mlijeko na policama možete pronaći napitak od zobi, riže, soje, kokosa, badema, lješnjaka i indijskih oraščića. U nastavku članka donosimo razlike između kravljeg mlijeka i biljnih