Novosti

507. 2018.

Donosimo top osam namirnica prema rezultatima brojnih istraživanja

5. srpnja 2018.|

Poznato je kako pravilna prehrana podrazumijeva konzumaciju raznovrsne hrane u umjerenim količinama. Samim time je nezahvalno dijeliti namirnice na zdrave odnosno one nezdrave. Ipak, prema rezultatima brojnih istraživanja provedenih diljem Europe i Sjedinjenih Američkih Država izdvojili smo top osam namirnica koje će svakako pridonijeti vašem zdravlju. 1. Bademi Brojne su blagodati badema na zdravlje organizma. Pridonose zdravlju srca, pamćenju, boljoj funkciji probavnog sustava pa čak i smanjenju bora. Od hranjivih tvari zastupljenih u bademima ističu se magnezij, selen, cink, željezo i vitamin E. Također, bogatiji su vlaknima u odnosu na druge orašaste plodove. Savjet: Bademi su izvrstan međuobrok. Uvijek možete

2006. 2018.

Postoji li poveznica između astme i pretilosti?

20. lipnja 2018.|

Astma je kronična opstruktivna bolest dišnih putova koja uzrokuje probleme pri disanju. Najčešće se simptomi bolesti izmjenjuju u epizodama, odnosno faza akutnog pogoršanja s fazom izostanka simptoma. Dvije su vrste lijekova za ublažavanje simptoma, a to su lijekovi za dugoročnu prevenciju te skupina lijekova za brzo ublažavanje simptoma. Prevalencija pretilosti i astme među djecom, ali i odraslim osobama, u značajnom je porastu posljednjih nekoliko desetljeća. Postoje brojni dokazi o zajedničkoj pojavi pretilosti i astme, što upućuje na zaključak da bi dva navedena stanja mogla biti usko povezana. Nekoliko je mehanizama koji povezuju pretilosti i astmu, uključujući pretilost uzrokovanu ograničenjem u

1506. 2018.

Grickaj zdravo gdje god krenuo!

15. lipnja 2018.|

Koliko ste se puta zatekli u situaciji da jednostavno imate snažnu potrebu za grickanjem hrane? Često u takvim situacijama posežete za grickalicama koje možete kupiti u obližnjem dućanu ili kiosku. Međutim, na taj način unosite nutritivno siromašne, a energetski iznimno bogate namirnice. Kako biste izbjegli takve situacije možete se poslužiti proizvodima iz vlastite radinosti. Donosimo vam nekoliko prijedloga za zdravije oblike grickalica. Pripremite ih u vlastitoj kuhinji, rasporedite u manje posudice ili vrećice i grickajte zdravo na poslu, u školi, parku ili pak prometnoj gužvi. Također, možete ih uvijek pripremiti za druženje ili gledanje filma u krugu obitelji i prijatelja.

3004. 2018.

Biljne zamjene za mlijeko iz kućne radinosti

30. travnja 2018.|

Mlijeko i mliječni proizvodi poput jogurta, sirutke i sira odličan su izvor proteina i kalcija pa čine čestu komponentu u ljudskoj prehrani. Kroz posljednjih desetak godina na tržištu su se pojavile brojne verzije biljnih zamjena za mlijeko životinjskog porijekla. Biljne zamjene za mlijeko korisne su za osobe koje zbog zdravstvenih razloga ne smiju konzumirati primjerice kravlje mlijeko ili za osobe koje izbjegavaju kravlje mlijeko zbog osobnih preferencija i prehrambenih ograničenja. Od biljnih zamjena za mlijeko na policama možete pronaći napitak od zobi, riže, soje, kokosa, badema, lješnjaka i indijskih oraščića. U nastavku članka donosimo razlike između kravljeg mlijeka i biljnih

3004. 2018.

Utječe li hrana na naše raspoloženje?

30. travnja 2018.|

Redovito slušamo i čitamo kako pravilna i uravnotežena prehrana može pomoći tjelesnom zdravlju i prevenciji kroničnih bolesti, ali jeste li znali da hrana ima važnu ulogu u određivanju vašeg raspoloženja? Kako prehrambene navike utječu na raspoloženje? Postoji više načina kako prehrambene navike mogu utjecati na naše raspoloženje. Primjerice nedostatak određenih hranjivih tvari ili neredovita konzumacija obroka može izazvati neraspoloženost ili čak razdražljivost. Također, može biti da neredovitim obrocima ne osiguravate adekvatan energetski unos što dovodi do omaglice, vrtoglavice i umora. Izbacivanje određenih esencijalnih grupa namirnica, koje su „gorivo“ za naš organizam, može također stvarati probleme. S druge strane, hrana koju

3004. 2018.

Postoji li „superhrana“?

30. travnja 2018.|

Namirnice poput borovnica, acai bobica, šipka, kakaa i lososa samo su neke od onih koje se nazivaju superhranom. No, što zapravo znači pojam „superhrana“ i možemo li namirnice deklarirati kao takve? Službena ili zakonska definicija superhrane ne postoji, to je samo pojam koji je sveprisutan u medijima, a odnosi se na hranu, osobito voće i povrće, čiji nutritivni sastav doprinosi zdravstvenoj dobrobiti više u odnosu na neku drugu hranu. Zašto se navedene namirnice kategoriziraju kao „superhrana“? Borovnice su najpopularnije među superhranom, a često su proučavane i od strane znanstvenika. Popularne su zbog visokog sadržaja antioksidansa, osobito antocijana, koji štite organizam

3004. 2018.

Biciklom do zdravlja

30. travnja 2018.|

Biciklizam je danas vrlo popularan sport te sredstvo za rekreaciju i zabavu iako je u 19. stoljeću prvenstveno služio kao način transporta ljudi i za prevoženje tereta. Početak proljeća i sunčano vrijeme jasni su znakovi da je stiglo vrijeme za vožnju biciklom i uživanjem na svježem zraku. Zašto odabrati bicikl kao prijevozno sredstvo? Ponajprije, vožnja bicikla je odličan način održavanja kondicije jer pripada kategoriji aerobnih aktivnosti što znači da značajno utječe na rad srčano – dišnog sustava. Redovito bicikliranje štiti od bolesti srca i krvnih žila, dijabetesa tipa 2 i pomaže regulaciji tjelesne mase. Vožnja bicikla pridonosi i čišćem okolišu

1704. 2018.

Koliko su Europljani tjelesno aktivni?

17. travnja 2018.|

Redovita tjelesna aktivnost osigurava zdravlje, bolju regulaciju tjelesne mase te prevenciju kroničnih nezaraznih bolesti. Također, potiče socijalizaciju te pridonosi boljem kognitivnom i emocionalnom stanju organizma. Bez obzira na brojne dobrobiti redovite tjelesne aktivnosti često se u javnosti upozorava kako je cjelokupna svjetska populacija nedovoljno tjelesno aktivna te kako sjedilački način života poprima sve veće razmjere. Kakvo je stanje u Europi po pitanju tjelesne aktivnosti njezinih građana svjedoči istraživanje provedeno 2014. godine u svih 28 članica Europske unije. Provedeno je na 1000 ispitanika koji su se putem kratkog intervjua izjašnjavali o svojim navikama povezanim uz tjelesnu aktivnost. Pitanja su bila povezana

2903. 2018.

Pravilnom prehranom do prevencije sportskih ozljeda

29. ožujka 2018.|

Nema dvojbe kako je pravilni način izvođenja vježbi esencijalni dio uspješnog treninga, no jeste li znali da pravilna prehrana također pridonosi prevenciji ozljeda? Sportaši koji svakodnevno osiguravaju vlastitom tijelu kvalitetne temelje - cjelovitu hranu i koji se pridržavaju pravilnoj prehrani, pridonose obrani organizma od sportskih ozljeda. Pravilna prehrana podrazumijeva adekvatan unos energije, makro- i mikronutrijenata te adekvatnu hidraciju. U nastavku donosimo hranjive tvari koje su zajedno s adekvatnim unosom tekućine važne za prevenciju ozljeda te optimalni oporavak. PROTEINI Proteini su esencijalni nutrijenti važni za zacjeljivanje i izgradnju novog tkiva u organizmu. Oni bi trebali biti sastavni dio svakog obroka, a