Novosti

1902. 2018.

Više kalcija danas za čvršće kosti sutra

19. veljače 2018.|

Kalcij je najviše zastupljen od svih minerala u ljudskom organizmu te čini 1-1,5 kg tjelesne mase. Većina kalcija, točnije 99%, nalazi se u kostima i zubima, a preostalih 1% se nalazi u izvan staničnim tekućinama i tjelesnim tkivima. Kalcij iz krvi zadužen je za regulaciju brojnih metaboličkih procesa, stoga je njegova koncentracija u krvi konstantna. U slučaju da putem hrane ne unesemo dovoljnu količinu kalcija, kako bi koncentracija u krvi ostala nepromijenjena, organizam će ga nadoknaditi putem kalcija pohranjenog u našim kostima. Upravo je iz navedenog razloga iznimno važno unositi dovoljnu količinu kalcija putem prehrane kako ga organizam ne bi

2901. 2018.

Nekoliko zanimljivih crtica o skijanju

29. siječnja 2018.|

Znate li koji je sport inicijalno nastao kao način transporta po snijegu, a tek je u 20. stoljeću prerastao u oblik rekreacije i sporta? Naravno, riječ je o skijanju! Danas su većina skijaša rekreativci koji jednom godišnje uživaju u planinskim ljepotama za vrijeme godišnjeg odmora. Međutim, profesionalno skijanje je puno više od toga. Skijanje pripada skupini olimpijskih sportova te se natjecanja održavaju u sklopu zimskih Olimpijskih igara. Definiranje skijaških pravila, kao i organizaciju te kontrolu natjecanja provodi Međunarodna skijaška federacija, poznata pod nazivom FIS, čije je sjedište u švicarskom gradu Bernu. U skijanju se razlikuju alpske i nordijske discipline. Poznato

2901. 2018.

Znate li razliku između žudnje za hranom i gladi?

29. siječnja 2018.|

Svima nam je jasno da je hranu potrebno unositi kako bismo mogli preživjeti. Ponekad smo sretni jelom koje smo konzumirali, no ponekad i nismo. "Što ćemo danas doručkovati ili što ćemo kuhati za ručak?“ uobičajena su pitanja koje si svakodnevno postavljamo kako bismo ustanovili što zapravo želimo konzumirati taj dan. Koje su to namirnice i zašto baš neke izazivaju žudnju dok druge gotovo ravnodušnost? U nastavku vam donosimo intervju s profesorom i nutricionistom, Richardom Mattesom s Prudue University u Sjedinjenim Američkim Državama, kojim ćete saznati koliko doista poznajete razliku između žudnje za hranom i gladi. Koja je razlika između žudnje

2901. 2018.

Kako zamijeniti šećer zdravijim odabirima?

29. siječnja 2018.|

Kada govorimo o pojmu šećer najčešće mislimo na saharozu koja se sastoji od dvije jedinice – glukoze i fruktoze. Glukoza i fruktoza našem tijelu pružaju brzi izvor energije. Bijeli odnosno tzv. stolni šećer neće pružiti našem tijelu hranjive tvari poput proteina, masti, vitamina ili minerala nego isključivo energiju. Iz tog razloga se takve unesene kalorije nazivaju „praznima“. Preveliki unos bijelog šećera smatra se jednim od krivaca za porast broja djece i odraslih s prekomjernom tjelesnom i/ili pretilošću. Povrh toga, njegova povećana konzumacija pridonosi stvaranju karijesa, povećanju razine triglicerida i sniženju „dobrog“ HDL kolesterola, a brojne studije ističu da povećava rizik

2901. 2018.

Kako 2018. godinu učiniti zdravijom i uspješnijom?

29. siječnja 2018.|

Početak nove godine često je obilježen novim životnim odlukama i promjenama povezanim uz prehranu i tjelesnu aktivnost. Svaka promjena je teška te zahtjeva iznimno veliki trud, napor i rad kako bi zaista poprimila oblik životne navike. Jedan od razloga za odustajanje od naših novih odluka jest previsoko postavljena ljestvica. Naime, promjena treba biti postepena te sazdana od malih međukoraka koji će u konačnici dovesti do cilja. Također, vrlo je teško ako nemamo podršku okoline u kojoj živimo i radimo. Osoba će češće odustati od promjena ako se radi o njegovom vlastitom životu nego ako se promjena veže i za drugu

1701. 2018.

Razlika između voća i povrća

17. siječnja 2018.|

Većina ljudi zna kako je voće i povrće neizostavni element prehrane koju nazivamo pravilnom i uravnoteženom. Međutim, postoji li razlika između voća i povrće? Osim okusa, mirisa, izgleda i strukture postoji i razlika u hranjivim sastojcima putem kojih voće i povrće djeluje na zdravlje organizma. Donosimo vam ključne razlike između voća i povrća te zdravstvene blagodati koje one osiguravaju. Voće i povrće možemo klasificirati prema dvjema točkama gledanja. Prva se odnosi na botaničku podjelu, dok drugu možemo promatrati iz kulinarskog aspekta. Botanički gledano voće i povrće klasificiramo ovisno od kojeg dijela biljke je izraslo. Voće se razvija iz cvijeta biljke,

801. 2018.

Postoji li povezanost između dojenja i rizika od pretilosti?

8. siječnja 2018.|

Opće poznato je kako dojenje ima pozitivan utjecaj na smanjenje rizika od smrti uzrokovane zaraznim bolestima unutar prve dvije godine života djeteta. Međutim, pozornost počinje preuzimati i tema utjecaja dojenja na prevenciju različitih kroničnih nezaraznih bolesti što uključuje i prevenciju prekomjerne tjelesne mase odnosno pretilosti u dječjoj dobi. Prema preporukama svjetskih institucija poput Američke pedijatrijske akademije i UNICEF-a dojenje se preporuča u prvih šest mjeseci života, a zatim uz odgovarajuću dohranu povremeno dojenje do druge godine života djeteta. Majčino mlijeko specifično je po tome što osigurava optimalan sastav hranjivih tvari prilagođen dojenčetu. Manji rizik od pojave astme, celijakije i pretilosti

2212. 2017.

Veliki i mali obojili su svoj dan natječajem #Smoothieza5!

22. prosinca 2017.|

Nagradni natječaj #Smoothieza5 proveden je u razdoblju od 20. studenoga do 18. prosinca 2017. godine. Brojne obitelji obradovale su nas zabavnim, veselim i ukusnim receptima, kao i fotografijama nastalim prilikom same pripreme smoothija. Iz originalnih naziva recepata, ali i samih sastojaka, sudionici su pokazali da je zabavno razmišljati u pravilnoj prehrani te kako na jednostavan način možemo pridonijeti vlastitom zdravlju. Kroz pristigle prijave imali smo prilike pročitati različite kombinacije namirnica koje su u konačnici činile obiteljsku formulu zdravlja. Originalnim opisima samih smoothija neki su pokazali zavidno znanje o prehrani, a drugi na simpatičan i veseli način pokazali zašto je baš

2212. 2017.

Možemo li izbjeći nakupljanje kilograma tijekom blagdana?

22. prosinca 2017.|

Tijekom blagdana okruženi smo raznovrsnim, ukusnim jelima koji jednostavno mame naše okusne pupoljke. Druženje s obitelji ili brojni domjenci u opuštenoj atmosferi nerijetko nas dovode do toga da se prepuštamo želji i potrebi za hranom s većim udjelom masti, ali i jednostavnih šećera. Neminovno nas je, nakon par dana kontinuiranog unosa hrane u većim količinama, strah brojke na vagi. No, valja imati na umu kako nakupljanje kilograma tijekom dužeg razdoblja može dovesti i do pretilosti, koja je dugoročan i ozbiljan zdravstveni problem, a ne samo problem estetske prirode. Istraživanja pokazuju da u prosjeku tijekom blagdana povećamo tjelesnu masu za 0,5