Novosti

1704. 2018.

Koliko su Europljani tjelesno aktivni?

17. travnja 2018.|

Redovita tjelesna aktivnost osigurava zdravlje, bolju regulaciju tjelesne mase te prevenciju kroničnih nezaraznih bolesti. Također, potiče socijalizaciju te pridonosi boljem kognitivnom i emocionalnom stanju organizma. Bez obzira na brojne dobrobiti redovite tjelesne aktivnosti često se u javnosti upozorava kako je cjelokupna svjetska populacija nedovoljno tjelesno aktivna te kako sjedilački način života poprima sve veće razmjere. Kakvo je stanje u Europi po pitanju tjelesne aktivnosti njezinih građana svjedoči istraživanje provedeno 2014. godine u svih 28 članica Europske unije. Provedeno je na 1000 ispitanika koji su se putem kratkog intervjua izjašnjavali o svojim navikama povezanim uz tjelesnu aktivnost. Pitanja su bila povezana

2903. 2018.

Pravilnom prehranom do prevencije sportskih ozljeda

29. ožujka 2018.|

Nema dvojbe kako je pravilni način izvođenja vježbi esencijalni dio uspješnog treninga, no jeste li znali da pravilna prehrana također pridonosi prevenciji ozljeda? Sportaši koji svakodnevno osiguravaju vlastitom tijelu kvalitetne temelje - cjelovitu hranu i koji se pridržavaju pravilnoj prehrani, pridonose obrani organizma od sportskih ozljeda. Pravilna prehrana podrazumijeva adekvatan unos energije, makro- i mikronutrijenata te adekvatnu hidraciju. U nastavku donosimo hranjive tvari koje su zajedno s adekvatnim unosom tekućine važne za prevenciju ozljeda te optimalni oporavak. PROTEINI Proteini su esencijalni nutrijenti važni za zacjeljivanje i izgradnju novog tkiva u organizmu. Oni bi trebali biti sastavni dio svakog obroka, a

2903. 2018.

Okušajte se u pripremi maslaca od orašastih plodova!

29. ožujka 2018.|

Volite jesti orašaste plodove? Sigurno ćete zavoljeti i maslac napravljen od istih. Na tržištu se nude različite varijante takvih maslaca, no želite li rasplamsati svoju kreativnost i sastaviti recept prema vlastitim željama, pripremite ga u vlastitoj kuhinji. Priprema domaćeg maslaca podrazumijeva korištenje orašastih plodova uz mogući dodatak soli i ulja, ali bez stabilizatora. U gotovom proizvodu odsustvo stabilizatora uzrokovat će izdvajanje ulja na vrh pa je takav maslac potrebno prije upotrebe promiješati. Domaći maslac od orašastih plodova je izvrsnog okusa i hranjiv jer njegovom konzumacijom unosite jednostruko- i višestruko nezasićene masne kiseline, biljne proteine, prehrambena vlakna i vitamin E. Jeste

2903. 2018.

Skriveno blago svake uskršnje trpeze

29. ožujka 2018.|

Polako nam se približava Uskrs, a rotkvice su neizostavni dio uskršnjeg stola stoga smo vam odlučili otkriti sve tajne ovog povrća koje bi svakako trebali uvrstiti u jelovnik zbog bogatstva nutrijenata koje kriju. Raphanus sativus odnosno rotkvice dobile su ime od latinske riječi radix koja znači korijen. Rotkvice predstavljaju jestivo korijenje i jedno od najstarijeg kultiviranog povrća podrijetlom iz Europe ili zapadne Azije. U 16. stoljeću proširile su se područjem Mediterana. Koje bogatstvo nutrijenata kriju rotkvice? Rotkvice mogu biti okrugle ili izdužene te dolaze u raznim bojama i to bijeloj, žutoj, roza, ljubičastoj, crvenoj ili crnoj boji. Upravo te raznovrsne

2603. 2018.

Kofein – prijatelj ili neprijatelj našeg zdravlja?

26. ožujka 2018.|

Kofein po kemijskom sastavu pripada skupini alkaloida. Prirodno je prisutan u različitim namirnicama te napitcima. Kava i čaj su glavni izvori kofeina, ali možemo ga pronaći i u kakaovom zrnu, biljci mate, guarani te u sjemenkama, listovima i/ili plodovima preko 60 različitih biljnih vrsta. Zavirimo li malo u povijest, pronaći ćemo informacije kako je u Europi kofein postao sastavni dio uobičajene prehrane u 16. stoljeću kada se najviše unosio putem čaja. Svakodnevno ispijanje kave postao je rašireni običaj sredinom 20. stoljeća koji se zadržao i do danas. Upravo taj običaj predstavlja najčešći način unosa kofeina diljem svijeta. Prema rezultatima dosadašnjih

1603. 2018.

Patite od kroničnog umora i nedostatka energije?

16. ožujka 2018.|

Između posla, obitelji, vježbanja i dnevnog odmora postoje još brojne aktivnosti koje nastojimo „odraditi“ tijekom dana. Međutim, često se javlja osjećaj umora i nedostatka snage za sve ono što moramo napraviti tijekom dana što u konačnici može rezultirati nezadovoljstvom i frustracijom. U takvim trenucima potrebno je sagledati situaciju s različitih strana te se zapitati je li umor prisutan zbog pretrpanog rasporeda ili je to pak posljedica neadekvatne prehrane. Kako biste tijelu osigurali dovoljan izvor energije te smanjili umor tijekom dana, poslužite se određenim trikovima. S obzirom da je dokazano kako pridonose smanjenju umora, posebno onog popodnevnog nakon obroka, složeni ugljikohidrati,

2702. 2018.

Utječe li veganska prehrana na izvedbu sportaša?

27. veljače 2018.|

Veganska prehrana je prehrambeni obrazac kojeg karakterizira potpuna lišenost namirnica životinjskog podrijetla. Razlozi odabira veganske prehrane su različiti. Oni mogu biti radi zdravstvene dobrobiti, brige za okolišem, etičkih razloga ili pak zbog dobrobiti životinja. Vegani koji su sportaši imaju posebne izazove prilikom zadovoljavanja dnevnih potreba za hranjivim tvarima, međutim, pažljivim planiranjem prehrane mogu se zadovoljiti visoki zahtjevi treninga i natjecanja, odnosno osigurati potrebne energetske i nutritivne potrebe pojedinca. Da je tome tako svjedoče brojni sportaši vegani, a jedan od njih je Scott Jurek - ultramaratonac koji uz 100% biljnu prehranu ima iza sebe brojne pobjede i uspješne rezultate. Leischik i

2702. 2018.

Bogatstvo nutrijenata u samo jednoj žlici

27. veljače 2018.|

Iako su malene, sjemenke su po svom nutritivnom sastavu izrazito „moćne“ namirnice i prijeko potrebne za zdravlje organizma. Na tržištu postoje brojne vrste sjemenki poput chia, lanenih, suncokretovih, bundevinih, sjemenki maka, gorušice, konoplje, sezama i crnog kima kojima možete pridonijeti kvaliteti vlastite prehrane. Navedene sjemenke pridonose unosu proteina, jednostruko- i višestruko nezasićenih masnih kiselina te minerala poput kalcija, magnezija, cinka i bakra – osobito važnih u prehrani vegetarijanaca i vegana. Osim toga, predstavljaju i riznicu vitamina, fitokemikalija i prehrambenih vlakana. Zbog navedenih hranjivih sastojaka sjemenke su neizostavna komponenta za dobro zdravlje srčano-žilnog, probavnog, imunološkog i koštanog sustava. Istraživanja pokazuju da

2702. 2018.

Skrivene tajne gorkog okusa namirnica

27. veljače 2018.|

Volite li da vam jela budu „standardnog“ okusa – niti previše ljuta, gorka, slatka ili slana? Ne volite baš eksperimentirati s okusima ili pak volite da hrana probudi sva vaša osjetila? Znamo da postoji pet okusa koje naši okusni pupoljci prepoznaju – slatko, slano, kiselo, gorko i umami. Mnoga jela ističu se baš po okusu koji prevladava, a to je obično slatko, kiselo i slano, no što je s gorkim okusom? Gorčina obično nije dobro prihvaćena te je i razlog zašto primjerice djeca ne preferiraju unos brokule ili prokulica. Ovaj okus intenzivno podražuje naše pupoljke radi čega obično i nije