Novosti

1004. 2019.

Pridonosi pozitivnim učincima na zdravlje i čuva naš okoliš – znate li o čemu je riječ?

10. travnja 2019.|

Biciklizam je danas vrlo popularan sport te sredstvo za rekreaciju i zabavu iako je u 19. stoljeću prvenstveno služio kao način transporta ljudi i za prevoženje tereta. Početak proljeća i sunčano vrijeme jasni su znakovi da je stiglo vrijeme za vožnju biciklom i uživanjem na svježem zraku. Zašto odabrati bicikl kao prijevozno sredstvo? Ponajprije, vožnja bicikla je odličan način održavanja kondicije jer pripada kategoriji aerobnih aktivnosti što znači da značajno utječe na rad srčano – dišnog sustava. Redovito bicikliranje štiti od bolesti srca i krvnih žila, dijabetesa tipa 2 i pomaže regulaciji tjelesne mase. Vožnja bicikla pridonosi i čišćem okolišu

204. 2019.

Vaši mališani nisu dovoljno tjelesno aktivni? Pokrenite se zajedno s njima!

2. travnja 2019.|

Bavite li se redovitom tjelesnom aktivnošću? Ako je vaš odgovor ne, idealno vrijeme za započeti je već danas! Naš prijedlog je da tjelesnu aktivnost potičete i kod vaših mališana obzirom na činjenicu da je to najvažnije razdoblje u životu za stvaranje zdravih navika. Naime, rezultati novog istraživanja upozoravaju da se redovitom tjelesnom aktivnošću bavi tek svako trideseto dijete. Nedovoljna tjelesna aktivnost u djece predstavlja globalni javnozdravstveni problem jer je jedan od ključnih čimbenika rizika za pojavu brojnih kroničnih bolesti. Upravo zato potrebno je djeci predočiti važnost tjelesne aktivnosti i uključiti ih u istu. U istraživanju koje su proveli znanstvenici s

204. 2019.

Biciklizam – idealan sport za sve?

2. travnja 2019.|

Intervju s Goranom Boltužićem – perspektiva strastvenog rekreativca U intervju s Goranom Boltužićem otkrivamo male tajne velikog zaljubljenika u sport, ali ujedno i dijabetičara. Idu li biciklizam i dijabetes tipa I zajedno? Je li biciklizam sport za sve? Što pritom mogu konzumirati mali i veliki rekreativci? U nastavku vam donosimo odgovore na ova, a i mnoga druga pitanja. Poznato je da tjelesna aktivnost, uz pravilnu prehranu, iznimno važna pri reguliranju razine šećera u krvi i održavanju iste u normalnim granicama. Obzirom da biciklisti imaju utrke koje mogu trajati satima i održavati se na zahtjevnim terenima, važno je da se na

2703. 2019.

Koliko je doista potrebno biti tjelesno aktivan svaki dan?

27. ožujka 2019.|

Statistički podaci nas upozoravaju da se velika većina ljudi ne bavi redovitom tjelesnom aktivnošću unatoč nizu pozitivnih učinaka koje ona ima na naše zdravlje. Ne možemo a da se ne zapitamo zašto je to tako? Jedan od mogućih razloga je užurbani način življenja, a drugi obesogeni okoliš kojeg ujedno odlikuje i minimalna razina tjelesne aktivnosti (vožnja automobilom od vrata do vrata, korištenje dizala umjesto stepenica, sjedenje u uredu, igranje kompjuterskih igrica i gledanje televizije u slobodno vrijeme). Kakva je situacija u Sjedinjenim Američkim Državama, a kakva u Hrvatskoj? Centar za kontrolu i prevenciju bolesti (engl. The Centers for Disease Control

703. 2019.

Znate li vi koji su najnoviji trendovi u prehrani?

7. ožujka 2019.|

Svaka godina donosi neke nove trendove, nova pitanja i nova istraživanja. PETICA vam donosi deset trendova, prema Kerry Health and Nutrition Institute koji će obilježiti 2019. godinu: 1. Autentičnost i kvaliteta proizvoda Potrošači su sve više zainteresirani i informiraju se o hrani koju kupuju i konzumiraju. Upravo zato će tijekom 2019. godine biti stavljen što veći naglasak na zadobivanje povjerenja potrošača inovativnošću i kvalitetom proizvoda. Odakle dolazi hrana, kakav je sastav proizvoda i njihova prehrambena vrijednost te hoće li hrana koju konzumiraju imati pozitivan ili negativan učinak na njihovo zdravlje su samo neka od pitanja o kojima potrošači sve više

2502. 2019.

Zavirite u svijet najtraženijeg zimskog napitka

25. veljače 2019.|

Čaj je napitak koji je poznat već tisućama godina, a podrijetlom je iz Kine. Uz vodu, nezaslađeni čaj je odličan napitak za adekvatnu hidraciju u kojem osobito uživamo za vrijeme hladnih zimskih dana. Karakterizira ga posebna aroma i okus te brojni pozitivni učinci na zdravlje. Koja vam je prva asocijacija na riječ čaj? Naziv čaj trebali bismo koristiti samo za one napitke koji su pripremljeni od lišća biljke Camellia sinensis, a ovisno o načinu proizvodnje možemo ih podijeliti na nefermentirane, polufermentirane i fermentirane čajeve. Kod proizvodnje nefermentiranih (zelenih, žutih, bijelih) čajeva lišće je najprije izloženo pari kako bi se smanjila

1402. 2019.

Šareni PETICA muffini

14. veljače 2019.|

Vrijeme pripreme: 35 minuta Sastojci (za 12 muffina): 80 g integralnog brašna 40 g glatkog brašna 180 mL jogurta 100 g mozzarelle 50 g slatkog kukuruza 2 jaja 2 paprike (žuta, crvena) 1 šalica špinata 1 mrkva 1 luk 2 žlice maslinovog ulja ½ praška za pecivo peršin sol, papar, origano (po želji) Priprema: Zagrijati pećnicu na 180°C. Povrće i mozzarellu narezati na manje komadiće. Odvojiti ¾ povrća za smjesu, a ¼ ostaviti za posipanje. U jednoj posudi pomiješati integralno i glatko brašno te prašak za pecivo. Umutiti jaja, dodati jogurt i žlicu maslinovog ulja. U smjesu postepeno dodavati brašno i

702. 2019.

Milenijalci – zabrinjavajuća slika budućnosti?

7. veljače 2019.|

Djeca rođena između kasnih 70-tih i 2000-ih godina nazivaju se milenijalci, a karakterizira ih socijalna tolerantnost, ekološka osviještenost, praćenje trendova zdrave prehrane, miroljubivost i tehnološka briljantnost. Iako milenijalci prate trendove zdrave prehrane, Institut za istraživanje karcinoma u Velikoj Britaniji  na temelju provedenog istraživanja, predviđa da će milenijalci biti najdeblja generacija Britanaca u povijesti. Do 2028. godine će više od 7 na 10 milenijalaca imati prekomjernu tjelesnu masu ili biti pretilo u dobi od 35 do 44 godine. Svjetska zdravstvena organizacija pretilost definira pomoću indeksa tjelesne mase koji predstavlja omjer tjelesne mase u kilogramima i tjelesne visine u metrima kvadratnim. Prema

2701. 2019.

Trebaju li djeca pojesti sve što je na tanjuru?

27. siječnja 2019.|

„Moraš pojesti sve s tanjura prije nego što odeš od stola.“, „Nema deserta sve dok nisi pojeo sav ručak.“ Pozivate li i vi vlastitu djecu u „Klub praznih tanjura“? Iako roditelji imaju dobre namjere kada vlastitu djecu prisiljavaju da pojedu sve što su im servirali na tanjur, često to može izazvati upravo suprotno - problematičan odnos prema hrani. Roditelji često inzistiraju da djeca pojedu sve s tanjura zbog brige o njihovom pravilnom rastu i razvoju no takav odnos prema hrani kod djece može dovesti do nedostatka samokontrole povezane s unosom hrane što posljedično može dovesti i do prejedanja. Drugim riječima