Novosti

307. 2017.

Tjelesna aktivnost i samopouzdanje

3. srpnja 2017.|

Pretile osobe se često osjećaju depresivno, pate od manjka samopouzdanja i osjećaja manje vrijednosti. Temeljem navedenog znanstvenici s Medical College of Georgia željeli su ustanoviti može li redovita tjelesna aktivnost pokrenuti pozitivne promjene u životima pretile djece. Studijom je obuhvaćeno 207 pretile djece, u dobi od 7 do 11 godina, koja se u pravilu nisu bavila nikakvim oblikom tjelesne aktivnosti. U sklopu navedenog istraživanja podijeljeni su u dvije skupine, dio populacije je nastavio sa sjedilačkim načinom života, dok je druga skupina svaki dan nakon škole vježbala 20 do 40 minuta u razdoblju od 13 tjedana. Tjelesna aktivnost koju su djeca

2906. 2017.

Koliko vremena provodite ispred malih ekrana?

29. lipnja 2017.|

Većina djece se izvrsno služi tehnologijama poput tableta, pametnih telefona, televizora i kompjutera prije nego što uopće usvoje vještine poput vožnje bicikla. Moderne tehnologije ne moraju nužno biti loše te mogu biti sastavni dio zdravog djetinjstva dok god je njihova primjena u svakodnevnom životu umjerena te iskorištena u dobre svrhe. Primjerice, edukativne zabavne igre mogu pomoći vašem djetetu pri razvijanju različitih vještina te stjecanju znanja. Međutim, previše vremena ispred malih ekrana može višestruko naštetiti zdravlju djeteta. Najprije, djeca koja provode više od četiri sata dnevno ispred malih ekrana imaju povećan rizik od prekomjerne tjelesne mase odnosno pretilosti. Jedan od uzroka

1406. 2017.

Prva generacija učenika završila s PETICA-igrom do zdravlja

14. lipnja 2017.|

PETICA-igrom do zdravlja završila je trogodišnju edukaciju učenika u 15 zagrebačkih škola. Završetak programa obilježen je završnim aktivnostima u četvrtim razredima, ali ujedno i u trećim i drugim razredima koji nastavljaju učiti i veseliti se s PETICOM u idućoj školskoj godini. Učenici su na završnim aktivnostima prolazili kroz zabavne kvizove te pripremali tanjur uspomena na kojem su uz namirnice, koje sadrži svaki zdravi tanjur, ostavili i svoje otiske ruku. Njihove PETICE su simbolično ukazale i na pet zdravih navika o kojima su učili te koje su tu da bi ih usmjeravale na zdraviji način življenja i po završetku programa. Uz

1406. 2017.

Šareni putni jelovnik

14. lipnja 2017.|

Polako se približava ljeto, a s njim i vrijeme godišnjih odmora te odlasci na ljetovanje. Ljetne gužve su neizbježne, stoga se vrijeme putovanja, do konačnog odredišta, vrlo često može produžiti i na cijeli dan. Vrlo je važno dobro se pripremiti te osigurati dostatnu količinu hrane i vode za putovanje. Česti obrasci hranjenja tijekom putovanja svode se na sendviče, grickalice i sokove. Međutim, možemo li to izbjeći te svom tijelu osigurati i zdravije izbore? Što jesti, kako izbjeći klasične grickalice te kako se dovoljno hidrirati tijekom putovanja donosimo vam u nastavku. Klasični sendvič zamijenite mediteranskim izborom! Ljeto nam donosi bogatstvo šarenog

1406. 2017.

Čuvajmo naše tijelo izvana, ali i iznutra!

14. lipnja 2017.|

Dolaskom sunčanog vremena više izlažemo naše tijelo UV zrakama, koje dugoročno i u prevelikim količinama, mogu imati štetne učinke na naše zdravlje. Pravilo za osiguravanje lijepe i zdrave kože jest redovito korištenje kreme s visokim zaštitnim faktorom u odgovarajućim količinama opetovano tijekom dana te izbjegavanje izlaganja suncu između 10 i 16 sati tijekom dana. Ova pravila većinom svim znamo, no znamo li kako pripremiti naše tijelo na visoke temperature i sunce iznutra? Za dobru pripremu važno je konzumirati prehranu bogatu kvalitetnim masnoćama, antioksidansima, vitaminima i mineralima te pritom nikako ne smijemo zaboraviti na adekvatnu hidraciju. U nastavku pročitajte što bi

1406. 2017.

Zašto plivati na godišnjem odmoru?

14. lipnja 2017.|

Plivanje predstavlja aeroban oblik tjelesne aktivnosti pogodan za sve uzraste s mnogobrojnim pozitivnim učincima na zdravlje organizma. Kineziološki gledano poboljšava sustave za transport kisika, povećava aerobnu izdržljivosti, anaerobne kapacitete, povećava mišićnu snagu i izdržljivost te predstavlja idealan oblik aktivnosti za opuštanje. Dodatna prednost ovog tipa rekreacije je što ne zahtjeva nikakvu dodatnu opremu. Također, djeluje pozitivno na brojne fiziološke procese organizma te smanjuje stres. Donosimo vam samo neke od razloga zašto biste trebali više plivati tijekom godišnjeg odmora: Vodite računa o zdravlju kralježnice Plivanje predstavlja savršenu vježbu za jačanje i stabilizaciju mišića kralježnice. Svakodnevni sjedilački način života uzrokuje brojne probleme

906. 2017.

Trebamo li izbjegavati procesiranu hranu?

9. lipnja 2017.|

Današnji način života obilježen je užurbanim ritmom tijekom cijelog dana pri čemu u vrlo kratkom vremenu trebamo stići obaviti različite aktivnosti. Pritom često remetimo naš dnevni ritam hranjenja. Posrćemo za lako dostupnom obično procesiranom hranom, jednostavnom za konzumaciju. Stručnjaci često naglašavaju kako je procesirana hrana jedan od najčešćih uzročnika prekomjerne tjelesne mase odnosno pretilosti. Međutim, postavlja se pitanje je li nužno sva procesirana hrana štetna za zdravlje? Pojam procesirana hrana obuhvaća svu hranu koja je na neki način obrađena prije konzumacije, a to podrazumijeva postupke kuhanja, konzerviranja, smrzavanja, pakiranja ili obogaćivanja hrane. Procesiranu hranu zapravo možemo podijeliti u više skupina

606. 2017.

Svijet prehrambenih aditiva

6. lipnja 2017.|

Upotreba prehrambenih aditiva u procesu proizvodnje hrane je u porastu što je u skladu s trendom eksponencijalnog rasta i razvoja prehrambene industrije diljem svijeta. Prema definiciji prehrambeni aditivi su tvari točno poznatog kemijskog sastava, koji se ne konzumiraju kao zasebne namirnice bez obzira na prehrambenu vrijednost, a dodaju se u hranu u svrhu poboljšanja tehnoloških i senzorskih svojstava. Bez obzira što su aditivi tvari točno poznatog kemijskog sastava, koji su prije početka primjene u industriju prošli brojne testove kako bi se utvrdila sigurnost za zdravlje organizma, često uzrokuju podjele i rasprave unutar opće populacije. Kako bismo razriješili dileme i kontroverze

1705. 2017.

Europski dan borbe protiv pretilosti

17. svibnja 2017.|

Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije (engl. World Health Organization) pretilost je jedan od najvećih javnozdravstvenih problema 21. stoljeća. Prevalencija pretilosti se od 1980. godine u mnogim zemljama čak utrostručila. Nažalost, još je uvijek nedovoljno razvijena svijest populacije o pretilosti kao snažnom rizičnom čimbeniku za zdravlje organizma. Kronične nezarazne bolesti poput dijabetesa, karcinoma te bolesti srca i krvožilja su vodeći uzroci smrtnosti u svijetu, a često nastaju kao posljedica pretilosti. Također, pretilost bitno narušava kvalitetu života, a nerijetko je i uzročnik depresije. Javnozdravstveni problem pretilosti predstavlja veliki teret za Europsku uniju. Osim što nosi zdravstvene rizike te time povećava smrtnost populacije,