Zdravi san

San je potreban svim bićima. Ključan je za zdravlje, dobro raspoloženje, rast i razvoj. Brojna znanstvena istraživanja potvrđuju povezanost između manjka sna i pojave pretilosti u djece, adolescenata i odraslih.

Što nam govore istraživanja?

Znanstveno istraživanje Nurses’ Health Study provedeno na 68 000 ispitanica tijekom 16 godina pokazalo je kako su žene koje su spavale manje od 5 sati dnevno imale 15% veću vjerojatnost od razvoja pretilosti u odnosu na žene koje su u prosjeku spavale 7 sati dnevno.

Zanimljiva studija provedena na Novom Zelandu pratila je 1 037 djece od rođenja do 32. godine života. Istraživači su zahvaljujući roditeljima pratili prosječan broj sati sna djece tijekom njihovog odrastanja. Zaključeno je kako svaki manjak od 1 sata sna tijekom djetinjstva povećava rizik od pretilosti za 50% u odrasloj dobi.

Manjak sna, kao i nekvalitetan san, povezuje se, također, i s povećanim rizikom od dijabetesa tipa 2, visokim krvnim tlakom te bolestima srca i krvožilja.

Koja je preporuka za adekvatnu količinu sna?

Službene preporuke National Sleep Foundation za djecu školske dobi (6 do 13 godina) iznosi od 9 do 11 sati sna dnevno, dok su preporuke za odrasle (26 do 64 godine) nešto niže, od 7 do 9 sati sna dnevno.

Važno je i da se pobrinite da vaše dijete nauči koliko je važna higijena spavanja – da je bitno prozračiti prostoriju prije spavanja i leći na vrijeme kako biste se kvalitetno naspavali.

Osigurajte djetetu dovoljno sna kako bi moglo pravilno rasti i razvijati se, te se tako pobrinite da stekne zdrave cjeloživotne navike.