Društveni plesovi

drustveni-plesovi

Još jedna tjelesna aktivnost koju svakako treba preporučiti su društveni plesovi. Ples je kao oblik kretanja čovjeku prirođen. Od pamtivijeka je služio i za izražavanje emocija i kao sredstvo društvene komunikacije, a najstariji nalazi o tome datiraju još iz paleolitika. Ples je kroz povijest (i u različitim kulturama) poprimao raznovrsne i uvijek nove oblike. Povijest društvenih plesova u paru, na koje se ovaj tekst odnosi, može se pratiti od 19. stoljeća, a u većoj mjeri razvija se od početka 20. stoljeća.

U atraktivnom suvremenom natjecateljskom plesu u parovima danas se razlikuju standardni (valcer, tango, bečki valcer, slow foxtrot i quickstep) i latinoamerički plesovi (cha-cha-cha, samba, rumba, paso doble i jive).

Diljem svijeta u posljednje vrijeme sve je više ljudi koji društvene plesove odabiru kao vid rekreacije u kojoj istinski uživaju. Na to je zasigurno utjecala i popularna televizijska emisija u kojoj kao plesni natjecatelji amateri sudjeluju poznate osobe, a imali smo je prilike pratiti i u našoj zemlji. Razlog je to i porasta broja plesnih škola u kojima je moguće baviti se ovom aktivnošću.

U zdravstvenom smislu društveni plesovi kao rekreacijska aktivnost pružaju veliku dobrobit. Predstavljaju aktivnost umjerenog do žustrog intenziteta koja aktivira krvožilni i dišni sustav, te pomažu u postizanju i/ili očuvanju željene tjelesne mase. Ovakve aktivnosti općenito se preporučuju zbog dokazanog učinka u prevenciji niza kroničnih bolesti. Ples je aktivnost koja uključuje velike mišićne skupine, a posebno je naglašen učinak na jačanje i oblikovanje mišića nogu. Pozitivno utječe i na držanje. Dokazane su i psihološke dobrobiti, poput porasta samopouzdanja, smanjenja simptoma anksioznosti i depresije, te općenito poboljšanje raspoloženja.

Postoje i dokazi da ovaj oblik aktivnosti kod starijih osoba može djelovati povoljno na ravnotežu, što smanjuje rizik od padova i s njima povezanih prijeloma, koji u starijih ljudi predstavljaju značajan zdravstveni problem. Istraživanja u starijim dobnim skupinama ukazuju i na smanjenje rizika od demencije, kao i na pozitivne učinke kod osoba koje su već oboljele od Alzheimerove i Parkinsonove bolesti.

Ples je u svakom slučaju i zabavna aktivnost koja će vas još više povezati s partnerom i povećati osjećaj zajedništva. Osim toga, kao što znamo, za ples je potrebno dvoje, što će automatski utjecati i na upornost i davanje međusobne podrške (nećete valjda partnera ostaviti na cjedilu?). Ova je aktivnost korisna i zbog plesačkih vještina koje ćete usvojiti i njima moći zadiviti prijatelje.

Zainteresirali ste se za ples? Kako krenuti?

  • Pronađite plesne centre u svojoj blizini. Informacije je moguće naći na internetu, u dnevnom tisku i medijima, a plesni centri često se oglašavaju i informativnim lecima.
  • Važno je da instruktor bude stručno obrazovan. Podatak je obično dostupan u informacijama o plesnoj školi.
  • Odaberite udobnu odjeću, naprimjer tenisice i trenirku.
  • Za kraj, ali ne i najmanje važno: nemojte se sramiti. Došli ste se zabaviti i naučiti nešto novo.

No čak i u slučaju da vas nismo uspjeli uvjeriti i da je osjećaj neugode prevladao, ipak ne odbacujte ples. Zaplešite sami, kod kuće, na način i uz glazbu koja vam najviše odgovara.