Organizirani oblici vježbanja

organizirani_oblici_vjezbanja

Svi oblici vježbanja koje smo do sada opisali mogu postati dio vašeg svakodnevnog rasporeda i mogu uključivati i članove obitelji. No ako niste ljubitelj aerobnog vježbanja ili prirode i želite svojih sat vremena vježbanja provesti drugačije, možete odabrati neki konkretan sport u rekreacijskom klubu ili druge dinamičnije oblike vježbanja u fitnes-centru. Postoje rekreacijski klubovi u kojima možete trenirati nogomet, badminton ili stolni tenis, a čak se i natjecati na razini u skladu s vašim znanjima i sposobnostima. Jednako tako možete se uključiti u neke programe koje nude fitnes-centri, poput joge, zumbe ili vježbanja na spravama Ili nešto potpuno drugačije, upišite se s partnerom u plesnu školu! Različitim kretnjama i aktivnostima možete ostvariti sve do sada spomenute dobrobiti.

Vježbanje u teretani

Vježbanje u teretani ne odabiru samo bodibilderi i dizači utega, nego i osobe koje žele učvrstiti i ojačati mišiće, odnosno oblikovati tijelo. Vježbanje u teretani ima puno dobrobiti: povećava se mišićna masa, smanjuje potkožna mast, povećava gustoća, odnosno čvrstoća kostiju i preveniraju se bolovi u vratu i leđima, često uzrokovani sjedilačkim poslovima. Osim toga oblikovano i skladno tijelo kao rezultat treninga sigurno će dovesti i do većeg zadovoljstva izgledom i većeg samopouzdanja.

Praktični savjeti za vježbanje u teretani:

  • Vježbanje u teretani treba biti redovito. Započnite s vježbanjem dva do tri dana u tjednu i budite uporni jer će učinci biti vidljivi tek kroz osam tjedana. Kasnije, kad uđete formu, eventualno možete dodati još jedan do dva odlaska tjedno.
  • Najvažnije je vježbe u teretani izvoditi pravilno. Ako ste početnik ili niste sigurni u pravilnu tehniku izvođenja pojedine vježbe, potražite stručnu pomoć instruktora. Tek nakon pravilnog izvođenja vježbi možete krenuti s povećavanjem opterećenja.
  • Zagrijavanje je obavezan dio treninga i nemojte ga preskakati. Uobičajeno se zagrijavanje provodi u trajanju od 5 do 10 minuta na tzv. kardio spravama (traka za trčanje, bicikl, orbitrek i sl.), nakon čega slijede opće pripremne vježbe te probni pokušaji na spravama, s manjim opterećenjima.
  • Mišići nakon naprezanja trebaju odmor, tako da je vrlo važno napraviti dovoljne pauze između pojedinih vježbi ili serija. Najčešće trajanje pauze u treningu jakosti je od jedne do tri minute. Pokušajte izračunati koliko ćete provesti vremena u teretani ako ćete raditi 10 vježbi, 12 ponavljanja te tri serije s pauzama od dvije minute između serija i vježbi!

Grupni programi vježbanja

Grupni programi vježbanja odnose se na vježbanje u grupi od najčešće 10 do 20 osoba koje predvodi i nadzire stručna osoba. Grupni programi vježbanja jedan su od najpopularnijih oblika rekreacijskog vježbanja i osnovni su sadržaj većine fitnes i rekreacijskih centara. Neki od programa koji se provode nazivaju se: hi-lo aerobik, step aerobik, zumba, pilates, power yoga… Fitnes-centri oblikuju programe u skladu s potražnjom i popularnošću, pa se zato dobro raspitati o specifičnostima pojedinih programa za koje ste zainteresirani.

Vježbanje u grupi ima brojne prednosti, a navest ćemo samo neke kako bismo vas potaknuli da razmislite o uključivanju u ovaj oblik vježbanja.

  • Druženje i zabava – vježbanje u grupi uz glazbu može biti izuzetno zabavno. U grupi ćete vjerojatno upoznati nove ljude, a možda i steći nove prijatelje.
  • Održavanje motivacije za vježbanje – jedan od najčešćih razloga odustajanja od vježbanja je zasićenje i dosada. U kvalitetnim rekreacijskim centrima uglavnom se nude raznovrsni programi vježbanja, a povremene promjene programa pozitivno utječu na motivaciju.
  • Ne morate razmišljati o tome kako početi i što raditi – s obzirom na to da je u grupnim programima uvijek prisutan voditelj, njegova je dužnost da vodi računa o načinu vježbanja i izboru vježbi. Stručan i educiran voditelj vodit će računa o vježbačima u grupi nadzirući ih, ispravljajući ako griješe pri izvođenju vježbi i određivat će opterećenje u skladu s tjelesnom pripremljenošću sudionika.

Sportske igre

Jedan od oblika organiziranog vježbanja može biti uključivanje u sportsko-rekreacijska natjecanja. Ako volite sportske igre poput nogometa, košarke, tenisa, stolnog tenisa i sl., pokušajte pronaći organizirana rekreacijska natjecanja u svom gradu. U hrvatskim gradovima djeluju brojna društva za sportsku rekreaciju i sportsko-rekreacijske udruge koje organiziraju ovakva natjecanja.

Spomenimo kao primjer zagrebačku udrugu Sokaz (udruga stolnotenisača rekreativaca iz Zagreba), koja organizira natjecanja za rekreativce već duže od 60 godina. Udruga brine o tome da se stolnotenisači rekreativci s različitim sportskim vještinama mogu natjecati tijekom cijele godine. Osim toga u brojnim teniskim i badmintonskim klubovima postoje organizirani rekreacijski turniri i lige.

Također je i sve više organiziranih rekreacijskih malonogometnih i košarkaških hakl liga i turnira. Duga je lista sportova u kojima se organiziraju ovakva natjecanja, a mi vas pozivamo da se odvažite, pronađete rekreacijsko natjecanje u sportu koji volite, prijavite i testirate svoje sportske vještine.