Želim redovito vježbati, ali jednostavno nemam vremena!

zelim_redovito_vjezbati

Nedostatak vremena predstavlja najučestaliju prepreku za provođenje redovitog vježbanja. Prema rezultatima najnovijih istraživanja, čak 44 posto građana Hrvatske navodi nedostatak vremena kao glavni razlog tjelesne neaktivnosti (Eurobarometer, 2014). S obzirom na tzv. ubrzani način života koji je danas sve prisutniji, ovakvi statistički podaci ne iznenađuju. Slobodno vrijeme nam je dragocjeno i želimo ga provoditi radeći stvari u kojima uživamo. Pitanje koje se logično nameće je kako mogu biti tjelesno aktivniji/a uz minimalan utrošak slobodnog vremena. U nastavku su opisane neke aktivnosti, odnosno navedeni su prijedlozi koji mogu povećati razinu tjelesne aktivnosti, a ne zahtijevaju planiranje, kao ni značajnije promjene u provođenju slobodnog vremena.

Malo više hodajte

Iskoristite različite prilike tijekom dana i napravite malo više koraka nego što uobičajeno radite. Primjerice ako stanujete u zgradi koja ima dizalo, izbjegavajte ga i koristite stepenice. Hodajte do dućana ili tržnice umjesto da se vozite automobilom. Jedan dan u tjednu, ako je moguće, idite pješice na posao. Ako koristite javni prijevoz, povremeno izađite iz tramvaja ili autobusa stanicu ranije i hodajte do kuće.
Ako vam se ovakav oblik aktivnosti sviđa, možete nabaviti pedometar, koji će pokazati koliko ste koraka napravili u pojedinom danu. Dnevna preporuka za odrasle osobe je 10 000 koraka.

Radite pauze kod dugotrajnog sjedenja

Svakih 45 do 60 minuta napravite pauzu nakon sjedenja tako da ustanete, istegnete se ili prošetate. Najnovija znanstvena istraživanja pokazala su da se tako mogu suzbiti negativni fiziološki učinci dugotrajnog sjedenja. Naime neprekidno dugotrajno sjedenje može, između ostalog, dovesti do povećanja masnoća u krvi i LDL kolesterola, što je vrlo nepovoljno za zdravlje. Osim toga takve aktivne pauze utječu i na povećanje dnevne energetske potrošnje, koja je važna za održavanje tjelesne mase.

Vježbajte dok gledate televiziju

Tijekom gledanja televizije najčešće nepomično sjedimo ili ležimo i time povećavamo tzv. sjedilačko vrijeme. Međutim postoje brojne vježbe koje se mogu izvoditi ispred televizijskog ekrana, na kauču, stolici ili podu, a koje neće utjecati na praćenje programskog sadržaja. U slučaju da vas vježbanje tijekom trajanja serije ili filma previše ometa, možete vježbati za vrijeme reklama. Ako televiziju gledate s članovima obitelji, za vrijeme trajanja reklama možete napraviti kratku igru ili natjecanje u izvođenju neke vježbe.

Druženje uz šetnju

Dogovor s prijateljem ili prijateljicom radije zakažite u parku nego u kući ili kafiću. Lagana šetnja neće ometati razgovor, a bit ćete tjelesno aktivni umjesto da sjedite. Naravno, druženje uz šetnju moguće je i s članovima obitelji. Primjerice nakon večere cijela obitelj može otići u 20- ili 30-minutnu šetnju. To je izvrstan način zajedničkog provođenja vremena, a šetnja će povoljno utjecati na probavu hrane.

Ovo su samo neki primjeri koji mogu pomoći u povećanju dnevne tjelesne aktivnosti. Kao što možete primijetiti, sve navedene radnje prilično su jednostavne i besplatne. Naravno, ne morate prihvatiti sve što je ranije spomenuto, ali možete početi tako da odaberete jedan od primjera i već danas pokušate unijeti malu promjenu u svoju dnevnu rutinu.