Meso, riba, jaja…

naslovi_poglavlja_zdravi_tanjur_meso

Meso, riba, jaja, orašasti plodovi, mahunarke te mlijeko i mliječni proizvodi skupine su namirnica koje su dobar izvor hranjivih tvari koje nazivamo proteini.

Proteini imaju važnu ulogu u našem tijelu sudjelujući u:

  • izgradnji svake stanice u organizmu
  • obnovi tkiva
  • imunološkom odgovoru
  • izgradnji hormona i enzima koji sudjeluju u važnim reakcijama u tijelu

Zahvaljujući ovim skupinama namirnica, unosimo vrijedne tvari koje pomažu normalnom funkcioniranju našeg tijela.

Jeste li znali da:

  • Meso obiluje vitaminima B skupine, neophodnima u procesu stvaranja energije, te mineralima cinkom i magnezijem
  • Riba sadrži esencijalne omega-3 masne kiseline važne za zdravlje srca i krvožilja, vitamine B skupine i da je značajan izvor joda, željeza, cinka i selena
  • Jaja predstavljaju izvanredan izvor hranjivih tvari- željeza, riboflavina (vitamina B2), folne kiseline, vitamina B12, vitamina D te vitamina E?

Dnevne potrebe od dvije do tri porcije možete zadovoljiti ako se primjerice odlučite za nemasno meso, plavu ribu ili morske plodove, jaja ili različite mahunarke, koje će dodatno obogatiti vašu prehranu.

Također, ne bismo smjeli zanemariti skupinu mlijeka i mliječnih proizvoda čiji su najčešći zastupnici u svakodnevnoj prehrani primjerice mlijeko, sir, jogurt i sirni namaz. Ove namirnice dobar su izvor hranjivih tvari koje pomažu u izgradnji kosti i zubi, te je njihova konzumacija posebno važna u djetinjstvu i adolescenciji. U prilog tome govore rezultati studije objavljene u časopisu Journal of the American Dietetic Association koji potvrđuju da je unos vitamina A, kalcija, fosfora, magnezija i kalija bio veći u djece koja redovno piju mlijeko. Preporučeni dnevni unos je također između dvije i tri porcije dnevno.

Porcija spomenutih skupina namirnica je:

  • 80 g mesa ili ribe
  • pola šalice kuhanih mahunarki
  • šalica mlijeka ili jogurta
  • 30 g sira.