Voće i povrće

naslovi_poglavlja_zdravi_tanjur_voce_povrce

Najlakši način prevencije degenerativnih bolesti današnjice je svakodnevno konzumiranje 5 ili više porcija voća i povrća. Jednostavna i univerzalno prihvaćena poželjna navika je povećati svakodnevni unos voća i povrća, a budući da se pravilna prehrana uči i stječe u djetinjstvu, bitno je usaditi djetetu svijest o važnosti te vrste namirnica.

Zašto su voće i povrće neizostavne namirnice u svakodnevnoj prehrani?

Oni su dobri izvori ugljikohidrata čija je uloga u našem tijelu:

  • Osnovni izvor energije (glukoza) koja se pohranjuje u mišićima ili jetrima i pomaže u obavljanju zadataka
  • Sudjeluju u normalnom funkcioniranju mozga, živčanog sustava, bubrega, mišića te probavnog sustava.

Ujedno, izvor su važnih hranjivih tvari poput vitamina i minerala koji sudjeluju u procesima:

  • stvaranja energije
  • izgradnje kosti i zubi
  • zaštite organizma
  • zarastanja rana.

Kako unijeti preporučenih „5 na dan“?

  • Neka voće i povrće bude na vidljivom mjestu u vašem domu i dostupno svima.
  • Narežite voće na manje zalogaje, grickajte voće ili sirovo povrće i tako budite primjer svojoj djeci u stvaranju zdravih prehrambenih navika.
  • Ako vaše dijete voli sokove, nastojte mu davati svježe cijeđene ili 100 %-tne voćne sokove.
  • Ako koristite konzervirano voće u kompotu, birajte proizvode s manjim udjelom šećera.
  • Uz svaki obrok i međuobrok poslužite i malu porciju voća. I par bobica grožđa se broji!
  • Sušeno voće može činiti dobar međuobrok za djecu, posebno sušene marelice i brusnice te čips od jabuke.

Porcija voća ili povrća nalazi se u:

  • pola čaše cijeđenog soka
  • pola šalice voća (konzerviranog, kuhanog ili sirovog)
  • šalica povrća (sirovog, zeleno lisnatog povrća)
  • pola šalice povrća (svježeg, kuhanog ili konzerviranog).